söndag 3 oktober 2010

Harry Potter

Jag har redan läst alla Harry Potter böcker en gång, men jag tyckte att de var så bra att jag i princip slukade dem... Filmerna har jag också sett flera gånger... Jag älskar helt enkelt Harry Potters värld! Därför har jag bestämt mig för att läsa om böckerna. Jag har egentligen 20 andra böcker som ligger och väntar på hylla på att få bli lästa, men de får faktiskt vänta. Jag lovar att jag ska läsa bokträffsböckerna i tid, men de andra får faktiskt vänta. Jag resonerar som så att när jag läst alla böcker en gång så vet jag hur det slutar och då kan det vara intressant att gå tillbaka från början och kanske få sig några aha-upplevelser. Dessutom så kommer sista boken ut på bio nu i november och att läsa böckerna och se filmerna igen kan vara ett bra sätt att förbereda sig på vad komma skall...

Jag har nu läst ut första boken Harry Potter and the Philosopher's Stone. Me like :) Tänkte köpa bokträffsboken idag, så det får bli lite paus från Hogwarts nu.

2 kommentarer:

Tobbe sa...

Hogwarts! (Svinvårtor!)

Jag har precis dykt in i sista boken :D
Spännande från första siden, det e inte klokt!

Johanna sa...

Mmmm, den är underbar :) Ska snart börja på bok 2!