tisdag 14 december 2010

Julbak och pyssel hemma hos Mårten och Emma

I söndags träffades mina syskon och jag med respektive hemma hos Mårten och Emma för att göra årets julgodis. Det har blivit en mysig tradition som vi lyckats hålla på i sex eller sju år. Jozys syster var också med och bidrog med nytt recept och pyssel, det gillar vi! Att hon dessutom är grymt duktig på att göra marsipanfigurer och gärna lär oss andra gillar vi det med :) Jag låter bilderna tala.
Tobias pysslar en pingvin.

Isa och Emma gör pingviner. Isa tvingade alla att göra vars en pingvin!

Min och Palles pingviner. Palles har tagit rött bälte...

Vi kokar knäck.

Palle och Mårten är knäckmästare.

Jag och Emma gör Mozartkulor, Emmas platta med vit choklad runt och mina runda med mörk choklad.

Jozy bakar pepparkakor.
Våra pepparkakor, vi använde endast tre formar så det blev lite lek på slutet...

Marsipanfigurer. Jag gjorde den blå snögubben, gröna rosen, lila paketet och tomteluvan som gömmer sig bakom snögubben.

Marsipanfigurerna från andra sidan...

Lite mer godis, men dock inte allt...

Tack alla för en supertrevlig heldag :)

Inga kommentarer: