söndag 23 maj 2010

En start...

Då var det dags för mig att ta det stora steget in i blogvärlden! Det är en vecka sedan jag skapade min sida, men har ännu inte haft tid att lägga upp något inlägg... Bådar inte gott ;)

Min tanke med denna blogg är främst att dokumentera min kreativa sida (mina kort och smycke som jag gör) och skriva om böcker jag läser. Förhoppningsvis kan jag inspirera någon! Läsa och pyssla (eller skapande verksamhet) är nämligen två utav mina stora passioner i livet och något som jag har turen att dela med några av mina vänner. Men vem vet, kanske kommer denna blog i slutändan att handla om något helt annat...

Just nu läser jag en bok av författaren Jhumpa Lahiri, Främmande jord. Detta är en bok som jag har lånat av min svärfars sambo och som hon verkligen rekommenderade Det är en bok med åtta berättelser om indiska invandrarfamiljer i USA och om hur hemlandets traditioner krockar med det nya landets sätt att leva. Det är en bra bok, men tänk er att ni får lära känna en familj som självklart har någon form utav problem och rätt som det är så avslutas den berättelsen utan något egentligt slut, lösning eller fortsättning. Sådant kan göra mig galen! Jag vill ju veta hur det går. Får hon sin kärlek? Blir relationen mellan far och dotter bra igen? Frågorna är många, jag har bara ett kapitel kvar, kanske får jag mina svar där. Men jag tror det handlar om en åttonde berättelse utan slut... Som ni märker är jag kluven, jag tycker att det är intressant och lärorikt att läsa om kulturkrockar men jag vill även ha avslut...

Inga kommentarer: