måndag 11 april 2011

En shopaholics bekännelser


Jag har insett att författaren Sophie Kinsella är en författarinna som jag inte kan annat än att älska och jag har nu läst några utav hennes böcker. Därför tänkte jag att det är dags att läsa hennes serie om den shoppninggalna tjejen Rebecca.


Den första boken i serien heter En shopaholics bekännelser och i den får vi lära känna Rebecca som trots att hon arbetar med ekonomi inte klarar ut sin egna ekonomiska situation. Rebecca andas, sover, äter och tänker shopping... Vart hon än är, eller går ser hon eller tänker hon på något som hon behöver köpa. Krediten är övertrasserad sen länge och påminnelsebreven från banken göms någonstans där de inte kan hittas. Det känns lite som tv-programmet Lyxfällan... Eftersom jag inte alls känner igen mig i Rebecca så var jag i början lite tveksam till boken, fick till och med lite ångest när jag läste om alla hennes problem. Men sen kom kärleken i i bilden (som alltid i hennes böcker) och då var jag såld. Vilket är tur, för jag har ju köpt hem fyra delar till i serien... :)

Inga kommentarer: