söndag 26 september 2010

Män är från Mars kvinnor är från Venus

Den andra boken som vi skulle läsa till bokträffen är Män är från Mars kvinnor är från Venus av John Gray. Detta är en bok som man många gånger har hört talas om och ofta i goda ordalag. John Gray utgår från att män och kvinnor är från olika planeter och det är därför vi är så olika och vi pratar olika språk. Boken utgår från olika problem som man kan ha i sin relation som kvinna och man och John förklarar hur de olika könen tänker i de olika situationerna och förklarar vad vi egentligen säger i våra konversationer med varandra.

Boken var inte alls upplagd på det sätt som jag hade föreställt mig det och gillade den inte alls. Jag kan tänka mig att boken är bra om man har problem i sin relation, men jag hade svårt att relatera till det han skrev. Jag tänker inte gå omkring och alltid tänka på att "vi pratar två olika språk, vi är från olika planeter". Jag läste inte ens ut boken...

Inga kommentarer: