lördag 19 februari 2011

Choklad med chilismak

I onsdags så var det pyssel och både Helen och Cissi var här. Härligt med en riktig pysselonsdag igen, synd att inte Emma kunde komma bara...

Jag fick för mig att jag skulle prova på ett nytt recept på chokladpraliner med chilismak som jag hittat i en bok. Så jag satte igång så fort jag kom hem från jobb. Chokladen skulle stelna i mjuka iskubsformer, jag tog fram min med hjärtan. Chokladen skulle stelna i frysen i ca 2 timmar, därefter doppade jag mina chokladhjärtan i smält choklad och strödde över chiliflingor. Det blev riktigt gott med en stark eftersmak av chilin.


På väg att frysas.

Redo att doppas i choklad.


De färdiga hjärtanen (om det nu heter så...)

2 kommentarer:

Cecilia sa...

MMM SUPERgooooda blev de!! :)

Johanna sa...

Tack! Det tycker jag med att de blev. Dessutom var de lätta att göra och det är alltid ett plus!