måndag 20 juni 2011

Box 21



För ett par veckor sedan läste jag ut boken Box 21 av Roslund & Hellström. Det är den första boken jag läst av författarparet och har ytterligare en som väntar i bokhyllan.



En man drygar ut drogerna han säljer med tvättmedel. Det är något som leder till att han tar en överdos och hamnar på sjukhus. Box 21 handlar också om en kvinna som hittas med 35 piskrapp över ryggen i en lägenhet med elektroniskt lås. Dessa båda människor hamnar på samma sjukhus och poliserna får där två utredningar att dras med. Kvinnan lyckas ta sig ner till bårhuset där hon tar gisslan och allt detta gör hon för att få lov att berätta sin tragiska historia.



Vad tyckte jag då om boken? Jo, helt okej. Den är inte bland de bästa jag läst, men den tar upp ett intressant ämne och beskriver en hemsk sida av vårt samhälle som jag önskar inte fanns. Klart läsvärd. Ska bli spännande att se vad den andra boken av författarduon har att erbjuda.

Inga kommentarer: