lördag 11 juni 2011

En shopaholic säger ja




Eftersom min bror gifte sig förra helgen så tyckte jag att det var passande att läsa en bok som handlade om bröllop. Det blev boken En shopaholic säger ja av Sophie Kinsella. Denna boken börjar med att Rebeccas bästa kompis ska gifta sig och efter bröllopscermonin friar Luke till Rebecca. Bröllopet planeras, av Rebeccas mamma ett som ska hållas i trädgården i England och ett bröllop i New York av Lukes mamma. Den stora frågan är: var ska bröllopet hållas? För det ska bara bli ett och Luke låter Rebecca avgöra. När man nu följt Rebecca i några böcker så vet man att det här med att ta beslut inte är hennes starka sida och med bara ett par veckor kvar till bröllopet så har hon fortfarande två bröllop på samma dag och tid, dock på två olika ställen i världen...



Jag gillade även denna boken och jag måste säga att Rebecca har en fantastisk förmåga att alltid lyckas lösa de mest kritiska situationer på ett bra sätt. Detta är nog min favoritbok i serien om Rebecca. Kan rekommenderas som en härlig sommarläsning, en riktig tjejbok!

Inga kommentarer: