söndag 2 januari 2011

Lille nyårsafton!

Vi skapar en ny tradition i vår familj just nu, nämligen Lille Nyårsafton! Och vad är nu det kan man undra? Jo dagen före Nyårsafton samlas vi alla hemma hos Tobias och Jozy för ett knytkalas. Det är andra året vi göra detta nu och vi är alla överens om att detta är något vi vill fortsätta att göra. Vi äter gott och pratar om året som gått. Alla ska dessutom nämna de tre bästa händelserna/sakerna med året som varit. Vi var rörande överens om att Emma och Mårtens graviditet kom på första plats och Skanör har vi alla haft många fina sommarminnen från i år med.
Förrätten med pilgrimsmusslor stod jag och Palle för. Första gången vi provade det receptet men absolut inte den sista för det var underbart gott!
Huvudrätten med hummer, fetaostsallad, västerbottenpaj och goda såser stod Tobias och Josephine förr. Underbart gott det med...
Efterrätten stod Mårten och Emma för, Chokladcheescake med lime marinerade bär. Mums! En perfekt avslutning på kvällen!

Mamma och pappa stod för vinet och hade med sig tre goda vita viner som passade perfekt till sina rätter. Det är nu jag borde ha en bild på vinerna och komma ihåg namnen på dem, men tyvärr så långt tänkte jag inte... Kanske kan mamma och pappa hjälpa mig med namnen...

Tack min fina familj för en underbar kväll och avslutning på året!

1 kommentar:

Palle sa...

Var jättetrevligt och gott som det oftast blir när vi alla träffas :) Tack alla för en superkväll!