söndag 30 januari 2011

Live to win

Jag fick ju boken Live to win av Andreas Carlsson i present när jag fyllde år och jag läste den strax innan jul. Jag har hört att att det finns de som tycker att Andreas i sin bok skryter om sitt liv och om alla kändisar som han har arbetat med. Jag upplever inte alls boken på det sättet. Det kan ju vara för att jag som tonåring läste hans namn i CD-skivor som betydde mest för mig. För mig har han alltid varit en av de magiska svenskarna som alltid kunde leverera låtar med det lilla extra. Det var dock först när han blev en del av idol-juryn som jag fick ett ansikte på den person jag beundrat.

Jag tycker om att få läsa om Andreas uppväxt, att få ta del av de som har format honom till den låtskrivare han är idag. Jag tycker att det är spännande och läsa om de möten han har med våra världsstjärnor. En av de delar jag tar med mig med extra värme är när Andreas är hemma hos Jon Bon Jovi för att spela in nytt material. Bon Jovi är en av mina stora favoriter (om inte den största!) och få läsa om Andreas inspelning med dem var en av mina höjdpunkter.

Jag tycker att Andreas delar med sig av sina känslor och upplevelser i livet på ett fint sätt och jag rekommenderar alla som är nyfikna på hans liv att läsa boken.


1 kommentar:

Cecilia sa...

Håller helt med dig om att man länge beundrat Andreas utan att veta vem han är. Han, Max martin Denniz Pop o co var ju kungar på 90-talet, alla ville jobba med dem! Jag inser att jag måste läsa denna bok med!! ;) Tycker det är superkul att läsa dina recensioner gumman! :)