tisdag 25 januari 2011

Mitt nya jag


Efter Harry Potter kände jag att jag behövde läsa en riktig chick lit och kände att julklappen från svärfar med sambo var det perfekta valet. Jag kände genast igen författarens namn och jag kom ihåg att henne har jag läst något bra av tidigare. Boken jag fick heter Mitt nya liv och författaren heter Sophie Kinsella. Boken som jag läst utav henne tidigare heter Mina hemligheter.



Boken handlar om Lexi som vaknar upp på sjukhuset efter en bilolycka. En skallskada gör att hon inte kommer ihåg de tre senaste åren i sitt liv. Hon är gift med en mångmiljonär och har ett bra arbete och verkar helt enkelt ha det perfekta livet. När hon får reda på fler saker om sitt liv får hon också reda på en hel del mindre smickrande saker om sig själv. Hennes tidigare vänner hatar henne utan att hon vet varför.



Detta precis som den förra boken med Sophie Kinsella är en bok som jag har svårt att lägga ner. När jag och min man tittade på film igårkväll kom jag på mig själv att vi flera tillfällen sitta och undra över om Lexi skulle få tillbaka sitt minne och om hon skulle komma ihåg sin man. Jag ville verkligen veta hur det skulle gå för henne. Jag tycker att detta är ett talande betyg för boken och jag säger bara läs den! Jag vill iaf läsa fler böcker av Sophie Kinsella!

Inga kommentarer: