tisdag 1 juni 2010

Ska vi slå vad?

Det är titeln på den bok som jag var tvungen att läsa ut igår innan jag somnade. Precis som förra boken jag läste är Ska vi slå vad av Jennifer Crusie en tjejbok ända ut i fingerspetsen. Detta är en bok som får en att le och även om den är något förutsägbar, så vill man bara ha mer. Vi möter tre tjejkompisar som alltid hänger ihop och stöttar varandra. Huvudpersonen är Min, hon blir dumpad av sin kille på en bar, sen hör hon hur han slår vad med en kille som heter Cal om att Cal inte kan få Min i säng. Cal får vadet att gälla en middag i stället, vilket Min aldrig får reda på, och bjuder ut Min. Min vill som är arg på sin ex-pojkvän går med på middag med Cal. Därefter får man följa deras resa under en månad och den är mycket underhållande och rekommenderas starkt! Den är mysig, rolig, full av kärlek, vänskap och underbara konversationer. Nu får det vara nog med chick-lit för ett tag!

Inga kommentarer: