söndag 25 juli 2010

Dagens verk!

Idag är sista dagen på semestern och det är väl då man ska hinna göra allt som man inte hunnit med?! Vår frys har gapat tom på bröd under nästa hela semestern och jag hade egentligen planerat att jag skulle baka bullar den första veckan. Men med tanke på det underbara väder som vi haft dessa veckor så har det inte känts ok att baka eller ens vara inne, nä det är stranden som gällt!!!

Palle och jag har pratat om kakor att ha med till stranden till kaffet. Palles favorit är sockerbullen, vi spann vidare på det temat och kom fram till att vaniljbullar fast med nutella i måste ju vara den optimala fikabullen. Därför har jag idag gjort både vaniljbullar och nutellabullar. För att lättare kunna skilja dem åt färgade jag nutellabullarnas socker lila med karamellfärg. Smart va?!

De färdiga bullarna.

Vaniljbullarna jäser.

De färdiga nutella- och vaniljbullarna.

Dagens verk!

Inga kommentarer: