fredag 30 juli 2010

Vänskapsband

Under sommaren har vi träffat Palles kompis Andy, hans sambo Marre och deras dotter Alva en hel del. Alva är snart tre år gammal och en helt underbar tjej, hon har verkligen fångat mitt hjärta. Fick höra att hon på deras semester i Italien sagt att hon ville leka med "oanna" och man kan juh inte annat än smälta...

Alva uppmärksammade snabbt att jag har ett vänskapsband runt min handled och ett runt min fot. Detta var något som Alva också ville ha. När man är på stranden så får man ta vad man har så det fick bli hennes hårband runt handleden och ett runt foten. Så var vi helt plötsligt lika fina! Varje gång vi träffats har hon pratat om armbanden och enligt Marre så tar hon ibland på sig ett hårband runt armen även hemma.

De kom hem från sin Italiensemester igår och Palle åkte dit efter jobb för att välkomna dem hem. Så fort Alva såg Palle och hans vänskapsband (han har också ett) ville hon ha sitt hårband runt handen...

Idag gjorde jag två armband som jag ska ge till Alva. Jag hoppas kunna träffa henne i helgen så hon kan få dem, för jag vet att hon kommer bli jätteglad. :)

Inga kommentarer: