onsdag 14 juli 2010

Spel spel och spel

Under semestern har det blivit mycket sällskapsspel. Verkligen superroligt! Jag har en storebror (Mårten) och en kusin (Martin) som verkligen är speltokiga och de har en mängd roliga spel. Så Mårten hade med sig två stora kassar med spel till sommarstugan och som vi spelade... Jag kan inte påstå att det gått bra för mig men kul har jag haft! De flesta av spelen har varit strategispel om nu det har haft någon betydelse...

Ett järnvägsspel, jag låg bra till i början men hamnade sist. Jag hade satt upp ett personligt mål
i spelet som jag lyckades med och var därför helnöjd iaf.

Vi spelar BANG! på Ivön.

BANG! är en av våra absoluta favoriter, ett enkelt kortspel som man kan spela hur många gånger som helst. Man spelar en roll och har en uppgift. Tex kan jag vara en outlaw som har i uppgift att döda sheriffen. Låter kanske hemskt, men som ni kan se spelas det gärna av hela familjen.

Ett zombiespel som vi spelade en gång. Var helt ok, vi människor vann som tur var.

I födelsedagspresent fick Mårten en expansion till spelet Settlers, även detta ett strategispel som handlar om att bygga vägar och städer med hjälp av resurser som man får. Detta är ett roligt spel som jag gärna spelar. Tycker att det är roligt att det kommer expansioner på brädspel, gör att det känns som ett helt nytt spel...

Jag tyckte att det var kul att bygga båtar.

Denna spelomgång gick det så dåligt för mig att jag började gråta... Solsting månne??

Vi blev så inspirerade av allt spelande så vi köpte ett nytt spel när vi kom hem från sommarstugan, Cuba. Även detta ett strategispel, det verkade komplicerat men var inte så farligt som jag trodde! Emma och Mårten kom hit och invigde spelet med oss. Äntligen ett spel jag vann! Om det berodde på tur eller skicklighet, ja du skicklighet tror jag!

Inga kommentarer: