måndag 19 juli 2010

Skynda att älska

Skynda att älska av Alex Schulman är ännu en bok som jag inte trodde att jag skulle läsa. Detta är också en så kallad shoppningbok, Palle fick nya kläder och jag fick välja en gratis bok. Anledningen till att jag valde denna bok är för att den varit väldigt omskriven i media och fått mycket positiva omdömen För mig har Alex Schulman varit en person som gillar att skapa rubriker och att provocera. För mig blev det för mycket och jag stönade inombords varje gång jag såg hans namn. Min bild utav Alex skapade jag mig under den period innan han gifte sig för första gången, innan han blev pappa och innan han bearbetade sitt förflutna.

Skynda att älska är en självbiografi där vi får möta Alex och hans pappa under Alex uppväxt och fram till idag. Han skriver om sin relation till sin pappa, om hur det är att han en pappa som är gammal och kärleken i familjen. Boken är tunn ca 200 sidor och det går lätt att läsa. Jag är glad att jag trots min syn på Alex valde att läsa hans självbiografi, det är en gripande bok. Jag vet att många människor i Sverige älskar allt som har med Alex Schulman att göra, kanske kan även jag nu njuta av att läsa det han skriver. Vem vet, jag kanske till och med börjar läsa hans blogg. I mina ögon är han iaf värld en ny chans.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Ja du ska absolut ge honom en chans! Han är underbar och som bloggare tycker jag han är oustanding! Jag har dock inte läst boken, får kanske göra det..? ;)Puss!

Johanna sa...

Hade för mig att du tyckte det, får ta mig en titt på hans blogg tror jag. Puss